1 apr. 2010

Ungefär 28 000, Bar-Ars, IKEA, Jonas, hamburgare...

Nej, det är tydligen ingen ursäkt men jag tänker ändå skylla på Jonas Georgssons besök nu när jag fått skäll om  att jag slackar med bloggen. Det är så mycket att göra nu, jag hinner inte! Så nu får det bli ett sånt här lite halvtråkigt uppdateringsinlägg.

I måndagskväll åkte jag in till stan och hämtade Jonas, sen satt vi på balkongen med Brolla och drack vin och åt ost.

I tisdags gick jag i skolan och mötte Jonas efter och gick runt i stan och kollade. På kvällen gick vi ut och åt sjukt goda gourmethamburgare med Adam, Sigge och Brolla.

Igår var vi på IKEA och handlade växter och fint till vår balkong, så nu är den jättemysig! Sen gick vi ner till min simhall nedanför oss som jag tänkte börja simma i. Jag blir hänvisad till administrationen och jag frågar vad det kostar. Gubben visar en lapp för mig med massa kostnader och en skön summa längst ner som jag inser ligger på ungefär 28 000 kr. Tjugo. Åtta. TUSEN. Det var årsavgiften för medlemskap i klubben. Jag försökte säga att jag bara skulle bo här två månader till och att jag dessutom bara ville bada, inte spela tennis och sånt. Nej, så gick det inte till. Nehej. Jag får komma på något annat helt enkelt. Eller vinna på lotto.

Igår var det även Barca-Arsenal och vi såg matchen på en pub inne i stan. Sen grisbarade vi. Ja, jag har uppfunnit ett verb för det. Vi behöver inte nämna hur många mojitos det blev, det räcker med att säga att jag är bakis idag tycker jag.

1 kommentar:

  1. FOTBOLL PÅ LÖRDAG!!! :D :D Vart hade ni tänkt se på den matchen, om ni ska se den? Jag har ju blivit värsta Barcafanet efter senaste matchen så jag ska LÄTT se den!

    SvaraRadera